FANDOM

Yuthura Ban.jpg
Yuthura Ban
jest fikcyjną postacią pojawiającą się w grze komputerowej Star Wars: Knights of the Old Republic. Yuthura jest twi'lekianką o fioletowym odcieniu skóry. W grze poznajemy ją jako jedną z mistrzyń Akademii Sithów na Korriban. Była ona uczennicą przywódcy Akademii Uthara Wynna.

Yuthura na Korriban zajmowała się rekrutacją kandydatów dla Zakonu Sith. Miała także sprawować kontrolę nad ich postępami, które ostatecznie prowadziły do testu, który decydował o pasowaniu na pełnoprawnego członka Akademii

Spisek w AkademiiEdytuj

Po przybyciu Revana na Korriban dołączył on do grupy uczniów, którymi opiekowała się Yuthura. Dając mu największe szanse spośród wszystkich kandydatów na poprawne przejście testu przedstawiła mu ona zaplanowaną intrygę mającą na celu usunięcie swojego mistrza i objęcie wspólnych rządów nad Akademią. Spisek miał zostać zrealizowany podczas ostatecznego sprawdzianu w grobowcu Naga Sadowa, kiedy znajdą się z Utharem sam na sam.

WspomnieniaEdytuj

Podczas treningu poprzedzającego test między Yuthurą, a Revanem nawiązuję się nić porozumienia, dlatego wyjawia mu ona nieco o swojej przeszłości, oraz opisuję to co skłoniło ją do zostania Sithem. Wspomina o tym, że była niewolnicą u okrutnego Hutta na planecie Slehyron, jednak pewnego dnia udało jej się uciec dostając się nielegalnie na jeden z transportowców odlatujących z planety. Kiedy piloci zorientowali się, że posiadają pasażerkę wysadzili ją na samotnej asteroidzie, na pewną śmierć. Yuthura w wyniku zbiegu okoliczności została odnaleziona przez rycerzy Jedi, którzy uratowali jej życie, a następnie przyjęli na szkolenie. Nie była jednak dobrym rycerzem. Nie udawało jej się panować nad emocjami. Mając w pamięci obraz doznanych cierpień nie udawało jej się zachowywać spokoju, co jednak było przez Jedi bezwzględnie wymagane. Ponadto Yuthura pragnęła uwalniać innych niewolników, którzy nie mieli tyle szczęścia co ona sama. Na wszystko to Jedi patrzyli nieprzychylnie. Wkrótce Yuthura poirytowana apatią i zakłamaniem Zakonu opuściła go i z biegiem czasu trafiła na Korriban, gdzie została Sithem.

Test w grobowcuEdytuj

Podczas ostatecznego testu w grobowcu Nagi Sadowa dochodzi do konfrontacji pomiędzy Yuthurą Ban i Revanem, a Utharem Wynnem. Kiedy Wynn zostaje pokonany Yuthura nie zamierzając dzielić się władzą atakuje Revana. Po pokonaniu swojej dawnej nauczycielki, Revan oszczędza jej życie i sprawia, że zaczyna się ona zastanawiać nad drogą, jaką dotychczas kroczyła. Revan spotyka ją później na Dantooine w enklawie Jedi. Yuthura wspomina o tym, że chciałaby spróbować kontynuować swoją naukę w Zakonie Jedi i dziękuję Revanowi za to, że dał jej szansą zmiany swojego życia. Nazywa go przyjacielem.

Nieznany losEdytuj

Jej los nie wydaje się być znany po zniszczeniu enklawy Jedi przez Dartha Malaka w 3956 BBY.

Alternatywna historiaEdytuj

Gracz wcielając się w postać Revana może inaczej pokierować fabułą gry. Revan podczas konfrontacji w grobowcu może stanąć po stronie Mistrza Uthara i zaatakować Yuthurę, nie oszczędzić jej życia po jej zdradzie, bądź też zabić oboje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki