FANDOM

BiografiaEdytuj

Szczegóły na temat jej rodziny nie są znane. Jako dziecko została porwana przez piratów i sprzedana jako

697-23933.jpg
niewolnik. Służyła wielu właścicielom, między innymi Pi-Lippie. Był dla niej miły i nauczył ją cennych umiejętności technicznych. Choć obiecał zwrócić jej wolność, Pi-Lippa zmarł, zanim spełnił swoją obietnicę. Shmi stała się własnością jednego z krewnych Pi-Lippy, aż ostatecznie, wraz ze swoim nowo narodzonym synem, trafiła na Tatooine, w ręce Hutta Gardulli. Ta po kilku latach przegrała ją w zakładzie na rzecz Watto. Shmi wraz z synem zamieszkali w dzielnicy niewolników w Mos Espa.

Shmi Skywalker była zdecydowana zapewnić lepszą przyszłość dla swego jedynego syna, niż żywot niewolnika. Wiedziała, że jej syn był szczególny. Pomimo trudnego życia, Anakin był bezinteresowny, miły i utalentowany. Jego narodziny były niezwykłe – nie miał biologicznego ojca. Niektórzy spekulują, że został poczęty z woli Mocy, która stworzyła Anakina w łonie Shmi. Mogłoby to sugerować, że Anakin jest osobą, o której mowa w starożytnych proroctwach Jedi – Wybrańcem, który przyniesie równowagę Mocy.

Gdy wyzwolony w wyniku działańQui-Gon Jinn, Anakin udał się na Coruscant, aby być przedstawionym Radzie Jedi i podjąć szkolenie na rycerza Jedi, Shmi pozostała na Tatooine. Jej właściciel, Watto, pozbawiony pieniędzy, które przeznaczył na hazard, był zmuszony sprzedać Shmi. Cliegg Lars, rolnik wilgoci z Tatooine, kupił ją a następnie dał jej wolność i wziął z nią ślub. Wiedli spokojny żywot w domostwie Larsów, jako rolnicy wilgoci, tworząc kochającą się rodzinę, razem z synem Cliegga, Owenem. Mimo to, Shmi spoglądając w gwiazdy czuła tęsknotę za synem, który opuścił ją 10 lat temu.

Na miesiąc przed powrotem Anakina na Tatooine, Shmi opuściła bezpieczne schronienie by zebrać grzyby rosnące na skraplaczach. W połowie drogi powrotnej została zaatakowana przez watahę Ludzi Pustyni, którzy ją porwali. Cliegg, razem z grupą rolników, wyruszył na ratunek swojej żonie ale wpadli oni w zasadzkę Tuskenów. Po krwawej walce, tylko czterech z 30 ludzi, powróciło do swych domostw, a Cliegg stracił nogę i był zmuszony do zaprzestania poszukiwań. Po miesiącu Cliegg zaakceptował śmierć Shmi. Anakin, który był nękany koszmarami związanymi z jego matką, trafił do domostwa Larsów. Gdy Cliegg opowiedział mu o wszystkim, Anakin wierzył, że jego matka żyje i postanowił ją odszukać. Młody Jedi, jeszcze przed zmierzchem wyruszył, by odnaleźć kryjówkę Tuskenów i uwolnić matkę.

Shmi była więziona w obozie Tuskenów, pobita i głodna. Jakimś sposobem wiedziała, że Anakin po nią przyjdzie. Zanim zmarła, otworzyła zakrwawione oczy i patrząc na swego syna wyznała mu miłość. Wściekły Anakin zaatakował Ludzi Pustyni. W gniewie zabił wszystkich mieszkańców wioski, mężczyzn, kobiety i dzieci. Następnego dnia wrócił do rodziny Larsów z ciałem matki. Shmi miała cichy pogrzeb przy domostwie Larsów. Cliegg mówił o swojej miłości do żony a Anakin obwiniał się, że nie zdołał jej ochronić.

Ciekawostki[edytuj]Edytuj

  • Postać tą odgrywała w Mrocznym widmie i Ataku klonów Pernilla August.
  • W początkowym projekcie, matka Anakina nazywała się "Shmi Warka" i opisywana była jako "ciepła, przyjazna kobieta około pięćdziesiątki"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki