FANDOM

Anakin Solo to fikcyjna postać ze świata Gwiezdnych wojen, występująca między innymi w serii książek pt.

244px-Anakin Solo EA.jpg

Postać z Gwiezdnych wojen
Anakin Solo
Data urodzin 10 ABY
Data śmierci 27 ABY
Ranga Rycerz Jedi
Planeta Coruscant (urodzony na Nespis VIII)
Rasa Człowiek
Płeć Mężczyzna
Wzrost 1,73 m
Kolor włosów Ciemny brąz
Kolor oczu Niebieskie
Przynależność Jedi, Nowa Republika
Broń Miecz świetlny

Nowa Era Jedi.

Urodził się 10 lat po bitwie o Yavin, czyli 10 ABY, na stacji kosmicznej Nespis VIII. Najmłodsze dziecko Hana Solo i Leii Organy Solo. Swoje imię otrzymał po dziadku,Anakinie Skywalkerze i był podobnie jak on bardzo silny Mocą. Nic więc dziwnego iż w przeciągu paru lat kilka osób zamierzało go porwać do własnych celów. Na samym początku był to odrodzony Imperator Palpatine, następnie ambasador planety Caridy - Furgan, a później Lord Hethrir. Wszystkie te próby kończyły się ostatecznie porażką.

Anakin w pewnym momencie życia bardzo zaczął interesować się elektroniką i mechaniką, i miał do tego smykałkę. Potrafił nawet naprawiać niektóre rzeczy, prawdopodobnie nieświadomie pomagając sobie Mocą. Jego umiejętności przydały się podczas Kryzysu Koreliańskiego, gdzie pomógł zakończyć konflikt.

W roku 22 ABY najmłodszy Solo trafił do Akademii Jedi na Yavinie IV, gdzie poznał wielu swoich przyszłych przyjaciół, między innymi Tahiri Veilę. Miał też tam kilka przygód. W końcu został on padawanem swojego wuja, mistrza Jedi Luke'a Skywalkera, pod którego okiem trenował.

Gdy nastąpiła inwazja Yuuzhan Vongów, Anakin miał już 15 lat. Już na samym początku wojny doszło do tragedii. Na planecie Sernpidal zginąłChewbacca, wierny towarzysz zarówno Hana, jak i całej rodziny Solo, ratując przy tym Anakina. Han obwiniał potem o śmierć towarzysza swojego syna, któremu długo nie potrafił przebaczyć, choć nie była to jego wina. On sam również się obwiniał, pragnął się więc jak najbardziej przysłużyć w wojnie z Yuuzhan Vongami.

W 3 roku wojny z Vongami w Galaktyce pojawiły sięvoxyny - ośmionogie, wielkie bestie, szkolone przez mistrzów przemian Yuuzhanów do tropienia i zabijania rycerzy Jedi. Były niezwykle groźne, niebezpieczne i trudne do pokonania, zwłaszcza gdy eliminowały rycerzy pojedynczo. Postanowiono zebrać grupę uderzeniową złożoną z Jedi, która miałaby zaatakować centrum klonowania voxynów, umieszczone na umierającym światostatku unoszącym się w przestworzach planety Myrkr. Zadanie polegało na zabiciu królowej-matki voxynów, i utworzono do niego kilkunastoosobowy zespół uderzeniowy, na którego czele stanął Anakin Solo i w którym oprócz jego rodzeństwa była również Tahiri.

Po bardzo trudnej wyprawie, w której zginęła niemal połowa grupy uderzeniowej, ocalali Jedi dotarli w końcu w pobliże królowej-matki, rozpętała się jednak walka z wojownikami Yuuzhan Vongów, w której Anakin Solo dzielnie walczył, czerpiąc zasoby energii prosto z Mocy. W końcu zginął, ale zadanie dokończyłJacen Solo, który jednak dostał się do niewoli, a pozostała grupa Jedi zdołała uciec wraz z ciałem Anakina. Jego pogrzeb miał miejsce na Hapes, gdzie został spalony, jak wiele lat wcześniej jego dziadek na Endorze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki