FANDOM

Agen Kolar – fikcyjna postać z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Kolar pochodził z planety Iridonia i rasy Zabrak.

244px-Agen Kolar Jedi2.jpg
Był mistrzem Jedi i po bitwie na Geonosis został mianowany członkiem rady Jedi. Zastąpił w niej innego Zabraka

Postać z Gwiezdnych wojen
Agen Kolar
Data śmierci 19 BBY
Ranga Mistrz Jedi
Planeta Iridonia
Rasa Zabrak
Płeć Mężczyzna
Kolor włosów Czarne
Kolor oczu Brązowe
Przynależność Stara Republika, Zakon Jedi
Broń Miecz świetlny

Eetha Kotha. Miał padawana Tana Yustera. Był nazywany "dobry szermierz, słaby dyplomata" ponieważ uznawał taktykę "najpierw walka potem pytania".

Spis treściEdytuj

 [ukryj] 

Biografia[edytuj]Edytuj

W 22 BBY Kolar znajdował się w Świątyni Jedi kiedy przyszła wiadomość o pojmaniu Obi-Wana-Kenobiego, Anakina Skywalkera oraz Padme Amidali. Ruszył z innymi Jedi naGeonosis z pomocą. Tam przeżył walkę na arenie, ale stracił tam padawana Tana Yustera. Potem gdy walka przeniosła się na pustynię Kolar dowodził znacznym oddziałem klonów. Po bitwie zastąpił w radzie Jedi Eetha Kotha. Potem w 19 BBY Mace Windu wybrał Agena Kolara, Saesee Tiina i Kita Fisto do pojmania kanclerza, który okazał się Sithem. Kolar zginął na samym początku walki jako drugi, mimo, że Palpatine użył prymitywnego stylu walki.

Ciekawostki[edytuj]Edytuj

  • Kolar pochodził z rasy Zabrak takiej samej jak nie tylko Eeth Koth, lecz także jak Darth Maul.
  • Między II a III częścią filmu Kolar zmienił kolor miecza z zielonego na niebieski ponieważ wszyscy Jedi, którzy uczestniczyli w aresztowaniu kanclerza [poza mistrzem Windu] mieli zieloną klingę, a Lucas nie chciał, by Jedi wyglądali jak żołnierze z jedną bronią.
  • W filmie Zemsta Sithów Agen Kolar był pierwszym Jedi, którego uśmiercił Palpatine. W książce zginął zaraz po mistrzu Saesee Tiinie. Widząc porażkę kompana zakrzyknął: "Saesee, nie". A później przed śmiercią coś w stylu: "To nie boli". Nikt do końca nie wie co chciał przez to powiedzieć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki