FANDOM

Admirał Daala - fikcyjna postać z uniwersum Gwiezdnych wojen. Kobieta, admirał flotyimperialnej.

Daala3.jpg

Postać z Gwiezdnych wojen
Admirał Daala
Data urodzin 26 BBY
Ranga Admirał Imperium
Planeta Carida
Rasa Człowiek
Płeć Kobieta
Wzrost 1,73 m
Kolor włosów Miedziany
Kolor oczu Zielony
Przynależność Imperium Galaktyczne

Spis treściEdytuj

 [ukryj] 

Początki kariery[edytuj]Edytuj

Daala jako jedna z niewielu kobiet ukończyła (z bardzo dobrym wynikiem) elitarną akademię wojskową na Caridzie. Z powodu szowinizmu panującego w Imperium bardzo często była pomijana przy awansach czy nagrodach. Zmieniło się to, gdy jej talent strategicznyzauważyłWielki Moff Tarkin. Podniósł ją do stopnia admirała i powierzył jej dowództwo nad czterema Gwiezdnymi Niszczycielami - Bazyliszkiem, Gorgoną, Hydrą i Mantikorą - jak również nad ochronątajnego imperialnego laboratorium, gdzie między innymi powstawały plany budowy Gwiazdy Śmierci, Niszczycieli Światów i Pogromcy Słońc.

Daala i Tarkin zostali kochankami, co w połączeniu z późniejszą wyjątkowo niską skutecznością działań Daali dało wśród fanów Gwiezdnych Wojen początek wzmiankom o "robieniu kariery przez łóżko". Gdy plotka o romansie Daali i Tarkina rozeszła się wśród oficerów imperialnych, Tarkin osobiście ukarał winnego żołnierza, wystrzeliwując go w przestrzeń kosmiczną w kombinezonie próżniowym. Jego los oraz wrzaski, transmitowane na żywo przez interkom okrętu, miały być przykładem dla potencjalnych plotkarzy.

Pierwsze kampanie[edytuj]Edytuj

Po powrocie z Laboratorium Otchłani w około 7 lat po Bitwie o Endor, Daala usiłowała odbudować dawną potęgę Imperium, jednakże jej plany zniweczyli bohaterowie Republiki - Han Solo, Chewbacca, AdmirałAckbar oraz młodociany Rycerz Jedi, Kyp Durron. Bilans walk był wybitnie niekorzystny dla Daali - utraciła ona trzy z czterech niszczycieli, jak również dopuściła do wykradzenia Pogromcy Słońc przez Kypa Durrona i do jego późniejszego zniszczenia przez Republikę.

Ostatnia operacja[edytuj]Edytuj

Po ucieczce do Głębokiego Jądra Galaktyki, Daala skoncentrowała się na ponownej unifikacji Imperium. Widząc, że metody dyplomatyczne nie przynoszą rezultatów, Daala zgromadziła wszystkich wodzów Imperium na Latarni Tsoss pod pozorem rozmów dyplomatycznych. Po wielu godzinach bezsensownych kłótni, utarczek słownych i chaotycznych dysput, zrezygnowana Daala wprowadziła w życie plan B - do uszczelnionego pokoju, w którym obywało się spotkanie, wpuściła trujący gaz. Rezultatem tego była śmierć wszystkich obecnych - poza samą Daalą, która na krótko przed egzekucją założyła maskę przeciwgazową. W ten sposób Daala przejęła całkowitą kontrolę nad siłami Imperium, stając sięde facto głową rządu Resztek Imperium.

Zjednoczona flota Imperium, składająca się, między innymi, z flotylli 45 niszczycieli typu Imperial i ponad setki Victory, jak również z jednego superniszczyciela, Niewidzialnego Młota, rozpoczęła serię ataków skierowanych przeciwko światom Republiki. Jej ostatecznym celem była Akademia Jedi na lesistym księżycu Yavin IV. Pomimo gigantycznej przewagi, flota Daali została rozbita, a sam Niewidzialny Młot, poważnie uszkodzony przez byłą Jedi, Callistę, uległ zniszczeniu w atmosferze gazowego giganta.

Sama Daala zdołała uciec z pokładu skazanego na zagładę okrętu. Uratowana przez ocalałe niszczyciele, zdruzgotana porażką Daala przekazała dowodzenie nad całością floty Imperium swojemu zastępcy, Wiceadmirałowi Pellaeonowi. Nowa Republika uznała, że admirał poległa w bitwie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki