FANDOM

Advanced Recon Commandos znani jako ARC Trooperzy, byli elitarnymi żołnierzami w Wielkiej Armii Republiki podczas wojen klonów w cyklu filmów Gwiezdne Wojny. Byli najlepiej wyszkolonymi żołnierzami w galaktyce. Było ich mniej niż zwykłych klonów.

Spis treściEdytuj

 [ukryj] 

Historia[edytuj]Edytuj

Podczas wczesnych etapów rozwoju wojska klonów, Jango Fett i jego Mandaloriańscy doradcy wojskowi poparli pomysł stworzenia klonów zdolnych załatwiać potajemne misje zbyt delikatne dla typowych jednostek. Aby osiągnąć upragniony rezultat, Kaminoannie zastosowali niestandardową korektę zachowania i zwiększyli genetyczną próbkę głównego klona by podnieść fizyczną sprawność. Pierwsza próba genetycznych przeróbek nie powiodła się, dając klasę - Null ARC Trooperów. Wziąwszy naukę z tej lekcji, Kaminoanie osiągnęli cel w drugiej próbie, wytwarzając pierwszych 100 ARC-Trooperów, określając ich jako klasa Alfa.

Po ukończeniu typowego szkolenia i przyspieszonego wzrostu, klony zostały umieszczone na bezpośrednim szkoleniu u Jango Fetta. Dzięki żelaznemu rygorowi Fetta nauczyli się używać swojej gwałtownej niezależności, wrodzonej inwencji twórcza, i fizycznej wyższość, która w połączeniu z ich szkoleniem w zakresie zaawansowanych broni i pojazdów pozwoliła im się stać jednoosobową wirtualną armią. Po ukończeniu ich szkolenia, ARC Trooperzy zostali zamknięci na klucz na Kamino.

Dwa miesiące po Bitwie o Geonosis, Konfederacja Systemów Niezależnych napadła na Kamino. Gdy oddziały droidów otoczyły miastoTipoca, premier Lama Su wysłała ARC Trooperów i nakazała ich rozmieszczenie w ważnych miejscach na Kamino by ochronić cenne obiekty klonowania planety. ARC Trooperzy współpracowali wraz z Jedi by odepchnąć siły droidów.

Po Pierwszej Bitwie o Kamino, ARC Trooperzy zostali zintegrowani z Wielką Armią Republiki. Ponieważ ARC Trooperzy znaleźli się w większym świecie, rozwinęli wyraźne osobowości dzięki swojej niezmienionej naturze; nadawali sobie imiona, inni z kolei nawiązali stosunki poza WAR. ARC Trooper pracował jako solowy tajny agent albo w nielicznych oddziałach poprowadzonych przez kapitanów ARC, wykonujących niezależne zadania bojowe albo w uzupełnianiu większych operacji WAR.

Trenowali takze zwykłych klonów techniki ARC i rozkazywali im w oddziałach. Z powodu ograniczonej liczby ARC, była niewielka możliwość że drużyny byłyby tworzone tylko z nich. Jeden chlubnym wyjątkiem, który był następstwem Bitwy o Hypori, to dwudziestoosobowa drużyna ARC pod przewodnictwem kapitana Fordo która zatrzymała General Grievousa i pomogła uciec Jedi.

Większość wygranych bitew przez Republikę, była w dużej mierze zasługą właśnie ARC Trooperów. Najlepszym tego przykładem była Bitwa o Muunilinst gdzie drużyna ARC, później nazwana Muunilinst 10, zniszczyła działo Separatystów.

ARC Trooperzy dowodzili raz za razem że nie bez powodu nazywano ich najlepszymi z najlepszych w WAR. Jako żołnierze, ARC Trooprzy i Jango byli prawie dokładnie podobni. Tradycja ARC nie skończyła się śmiercią Jango Fett w 22 BBY. Po ucieczce z Rattatak w 20 BBY,Alfa, jeden z pierwszych ARC Trooperów, powrócił na Kamino by trenować drugą generację dowódców klonów tak jako Fett wytrenował jego. Ci dowódcy, tacy jak Bacara i Cody, przyjęli zindywidualizowane praktyki ARC i przynieśli nowe wyczucie inwencji twórczej do WAR.

Po Wojnach Klonów, wszystkim ARC Trooperom dano do wyboru albo emeryturę albo opcję szkolenia ich następców, szturmowców. Niektórzy zbiegli do Rebelii podczas gdy inni poszli w ślady Jango Fetta zostając łowcami nagród i zabójcami. Niektórzy ARC Trooperzy, być może nowa partia, wzięli udział na Kamino w walkach klonów anty-szturmowców przeciwko Legionowi 501 w walce o wyzwolenie Kamino z rąk Imperium Galaktycznego. Antyimperialne klony jednak zawiodły.

Podczas panowania Imperium, wyspecjalizowani szturmowcy - shock trooperzy mieli pancerze podobne do tych wykorzystany przez ARC Trooperów. Byli również uzbrojeni w blastery DC-17 .

Więcej z Fandomu

Losowa wiki