FANDOM

Clony.jpg
Żołnierze-klony
to postacie ze świata Gwiezdnych wojen. Byli żołnierzami walczącymi dla Starej Republiki, wyhodowanymi na wiecznie deszczowej, pokrytej bezkresnymi oceanami planecie Kamino na rozkaz mistrza Jedi Sifo-Dyasa.

HistoriaEdytuj

Zostali stworzeni na podstawie kodu genetycznego łowcy nagród, Mandalorianina Jango Fetta, na mocy jego układu z hrabią Dooku. Ich produkcja, doglądana przez szefową kaminoańskich naukowców, Taun We, zaczęła się dokładnie w tym samym czasie, co rozpoczęcie militarnych działań Federacji Handlowej. Różne grupy klonów były hodowane na różne sposoby: podczas gdy zwykłych szeregowych żołnierzy szkolono głównie z dziedziny przetrwania w ogniu walki, klony-snajperzy byli ćwiczeni w kierunku osiągnięcia mistrzostwa w sztuce kamuflażu i dyskrecji. Za ich zdolności odpowiadał w pewnej części także rodzaj i składniki płynu, w którym klony były pogrążone w transie przed osiągnięciem dojrzałości potrzebnej do pełnienia czynnej służby. Inną grupą klonów byli Advanced Recon Commandos, wszechstronnie wyszkoleni komandosi. Całkowita liczba klonów sięgnęła przynajmniej 3 milionów, z czego około 200 tysięcy wzięło udział w bitwie o Geonosis. Po powstaniu Imperium oddziały klonów przeistoczyły się w szturmowców znanych ze starej trylogii Gwiezdnych wojen, gdzie w miarę wymierania klony-szturmowcy były zastępowane przez ludzi z poboru.

Znane klonyEdytuj

CC-2224 Cody

CC-7567 Rex

N-11 Ordo

N-7 Mereel

N-10 Jaing

N-12 A'den

N-5 Prudi

N-6 Ko'mrk

Fi

RC-1309 Niner

RC-8015 Fi (Komandos Republiki)

RC-1136 Darman

RC-3222 Atin

RC-1138 Boss

RC-1140 Fixer

RC-1262 Scorch

RC-1207 Sev

CC-1119 Appo

Jag

CC-1004 Gree

CT-5108/8843 Corr

CC-3388/0021 Levet

A-26 Maze

A-30 Sull

Able 472

Nub

Hevy

Echo

Jak

CC-4477 Thire

Rys

Wolffe

Sinker

Boost

Mathstick

Broadside

CT-22-5555 Fives

Cutup

Denal

Niner

Bel

Fil

Ponda

Stone

Mack

CC-5052 Bly

Cameron

Flash

Lucky

Slick

Gus

Hawk

Chopper

Sketch

Jaster

Axe

Slammer

Kickback

Tucker

Swoop

Waxer

Boil

O'Niner

Null-12

Alpha-77 Fordo

Alpha-2

CC-1138 Bacara

CC-8826 Neyo

Keller

Salvo

Dox

Boomer

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki